- Kunskapdatabas
- Onboarding TOPdesk
- Funktionella inställningar + AD-import + SSO
-
TOPdesk Support
-
Onboarding TOPdesk
- Projektstart
- Funktionella inställningar + AD-import + SSO
- Ärendehantering (Incident Management)
- Tillgångshantering (Asset Management)
- Kunskapshantering (Knowledge Management)
- Självbetjäningsportal + tjänstekatalog (Self service portal and service catalog)
- Förändringshantering (Change Management)
- SLM och kontraktshantering (Contract Management and SLM)
- Drifthantering (Operations Management)
- Problemhantering (Problem Management)
- Bokningshantering (Reservation Management)
- Urval och rapporter (Selections och reports)
-
Onboarding Ebbot
-
Access
-
Knowledge
-
Integration
-
Asset
-
Email
-
Login
-
Reporting
-
Other
-
Forms
-
SLA
-
Incident
-
Change
-
Automation
E-mail + AD-import + Single Sign-On (SSO)
Här hittar du länkar till ett antal nyttiga artiklar inför den tekniska uppsättningen av TOPdesk
Här hittar du en samlingsida med all information kring hantering av e-post i TOPdesk.
Här har vi samlat information om hur man sätter upp en mail server för utgående mail, hur man konfigurerar mailimporten, hur man felsöker om något inte fungerar och mycket mer.
Här hittar du kunskapsartiklar med instruktioner om hur man konfigurerar systemet för olika typer av autentisering.
KI 13108 Index: How can people and systems log in to TOPdesk? (Authentication Methods)
Specifikt kan du hitta information om SAML och Single Sign-On (SSO) här
KI 5260 SAML: Landing page - How to configure SAML authentication
Här hittar du all samlad information kring importer av personer och handläggare
KI 14234 Index: Supporting Files Import (How to import persons and operators)