- Kunskapdatabas
- TOPdesk Support
-
TOPdesk Support
-
Onboarding TOPdesk
- Projektstart
- Funktionella inställningar + AD-import + SSO
- Ärendehantering (Incident Management)
- Tillgångshantering (Asset Management)
- Kunskapshantering (Knowledge Management)
- Självbetjäningsportal + tjänstekatalog (Self service portal and service catalog)
- Förändringshantering (Change Management)
- SLM och kontraktshantering (Contract Management and SLM)
- Drifthantering (Operations Management)
- Problemhantering (Problem Management)
- Bokningshantering (Reservation Management)
- Urval och rapporter (Selections och reports)
-
Onboarding Ebbot
-
Access
-
Knowledge
-
Integration
-
Asset
-
Email
-
Login
-
Reporting
-
Other
-
Forms
-
SLA
-
Incident
-
Change
-
Automation
Kan vi konfigurera TOPdesk så att det använder ADFS eller SAML för automatisk inloggning, istället för LDAP?
TOPdesk kan konfigureras för inloggning via SAML och stödjer Single Sign-On (SSO) med en extern identitetsleverantör.
Det är möjligt att konfigurera TOPdesk för autentisering via SAML (Secure Assertion Markup Language).
TOPdesk har stöd för Single Sign-On (SSO), en autentiseringsmetod som gör det möjligt för användare att logga in via en extern identitetsleverantör (IdP) istället för att använda ett separat användarnamn och lösenord som hanteras av TOPdesk, vilket är fallet vid användning av TOPdesks egen autentisering.
Vid en SSO-konfiguration fungerar TOPdesk som en Service Provider (SP) via SAML, vilket gör det möjligt att erbjuda Single Sign-On (SSO) till era slutanvändare.
Om ni önskar konfigurera SAML som autentiseringsmetod själva finns dokumentation tillgänglig. Vi rekommenderar dock att detta görs tillsammans med en TOPdesk-konsult om er organisation saknar egen expertis inom SAML. Kontakta gärna vår säljavdelning eller er kundansvarige för mer information.