Tips och Tricks

Här finner du länkar till ett antal kunskapsartiklar som innehåller tips och tricks om hur du får ut mer av ärendehantering i TOPdesk

  1. Du kan enkelt skapa snabbärenden genom att skapa genvägar med standardlösningar som automatiskt visar stängt när man sparar ärendet:
    1. KI 6646 Standard Solution: Direct link to creating new incident from standard solution.
    2. KI 12082 Standard solutions: direct links and overviews of standard solutions
  2. Du kan skapa en ärendevy med webbwidget:
    1. KI 9603 Selections: how to add a selection result to the home page (web widget)
  3. Du kan inhämta feedback från slutanvändare och analysera data i syfte att kontinuerligt förbättra din ärendehantering på följande vis:
    1. KI 7973 Incident Management: How to ask users feedback on Incidents (CSAT scores)
    2. KI 8341 Feedback: reporting on average feedback score
    3. KI 10135 Incident Management: Link for feedback on closed incidents.
    4. KI 9006 Incident Management: Export feedback explanation
    5. KI 7114 Feedback form: how does the TOPdesk Support feedback form work?
  4. Du kan begränsa vilka typer av kort och ärenden handläggare har tillgång på följande vis: 
    1. KI 9201 Filters: Using filters