Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Tips och Tricks

Här finner du länkar till ett antal kunskapsartiklar som innehåller tips och tricks om hur du får ut mer av ärendehantering i TOPdesk

  1. Du kan enkelt skapa snabbärenden genom att skapa genvägar med standardlösningar som automatiskt visar stängt när man sparar ärendet:
    1. KI 6646 Standard Solution: Direct link to creating new incident from standard solution.
    2. KI 12082 Standard solutions: direct links and overviews of standard solutions
  2. Du kan skapa en ärendevy med webbwidget:
    1. KI 9603 Selections: how to add a selection result to the home page (web widget)
  3. Du kan inhämta feedback från slutanvändare och analysera data i syfte att kontinuerligt förbättra din ärendehantering på följande vis:
    1. KI 7973 Incident Management: How to ask users feedback on Incidents (CSAT scores)
    2. KI 8341 Feedback: reporting on average feedback score
    3. KI 10135 Incident Management: Link for feedback on closed incidents.
    4. KI 9006 Incident Management: Export feedback explanation
    5. KI 7114 Feedback form: how does the TOPdesk Support feedback form work?
  4. Du kan begränsa vilka typer av kort och ärenden handläggare har tillgång på följande vis: 
    1. KI 9201 Filters: Using filters