- Kunskapdatabas
- Onboarding TOPdesk
- Urval och rapporter (Selections och reports)
-
TOPdesk Support
-
Onboarding TOPdesk
- Projektstart
- Funktionella inställningar + AD-import + SSO
- Ärendehantering (Incident Management)
- Tillgångshantering (Asset Management)
- Kunskapshantering (Knowledge Management)
- Självbetjäningsportal + tjänstekatalog (Self service portal and service catalog)
- Förändringshantering (Change Management)
- SLM och kontraktshantering (Contract Management and SLM)
- Drifthantering (Operations Management)
- Problemhantering (Problem Management)
- Bokningshantering (Reservation Management)
- Urval och rapporter (Selections och reports)
-
Onboarding Ebbot
-
Access
-
Knowledge
-
Integration
-
Asset
-
Email
-
Login
-
Reporting
-
Other
-
Forms
-
SLA
-
Incident
-
Change
-
Automation
Skapa ett urval
För en mer sammanställd beskrivning besök TOPdesk Docs här.
Urval kan användas för att isolera poster som uppfyller en uppsättning av villkor.
För att skapa ett urval, gå till TOPdesk-menyn> Nytt> Urval och välj relevant modul för ditt önskade val.
De kan till exempel användas för att visa alla incidenter stängda av en viss handläggare:
TOPdesk-meny> Nytt> Urval> Incidenthantering> Alla incidenter

Börja med att välja handläggare

Välj sedan handläggare i dropdown listan
Klicka på "Använd urvalet" för att returnera alla resultat i en översikt.

Du kan också spara det val som ska användas igen i framtiden (se till att du gör valet tillgängligt för andra operatörer om de behöver komma åt det). Sparade val kan sedan läggas till som en genväg på din startsida och de kan användas i rapporter.

