1. Kunskapdatabas
  2. Onboarding TOPdesk
  3. Urval och rapporter (Selections och reports)

Skapa ett urval

För en mer sammanställd beskrivning besök TOPdesk Docs här.

Urval kan användas för att isolera poster som uppfyller en uppsättning av villkor.

För att skapa ett urval, gå till TOPdesk-menyn> Nytt> Urval och välj relevant modul för ditt önskade val.

De kan till exempel användas för att visa alla incidenter stängda av en viss handläggare:

TOPdesk-meny> Nytt> Urval> Incidenthantering> Alla incidenter

Picture3

Börja med att välja handläggare

Picture4

Välj sedan handläggare i dropdown listan

Picture5Klicka på "Använd urvalet" för att returnera alla resultat i en översikt.

Picture6

Du kan också spara det val som ska användas igen i framtiden (se till att du gör valet tillgängligt för andra operatörer om de behöver komma åt det). Sparade val kan sedan läggas till som en genväg på din startsida och de kan användas i rapporter.

Picture7

Picture8